Tuesday, December 16, 2008

စိတ္ကူးေတြ႐ြာခ်တဲ႔သစ္ပင္

ပန္းခ်ီဆရာဟာ
သူ႔စိတ္ကို
ကင္းဘတ္စေပၚ ႀကဲခ်လိုက္တယ္။

ကဗ်ာဆရာဟာ
သူ႔ႏွလံုးသားကို
ကေလာင္သြားမွာ ေသြးျမလိုက္တယ္။

အႏုပညာဟာ
သူ႔ရနံ႔ကို
ပန္းေတြလို ပြင့္ျပလိုက္တယ္။

ေမွာ္ဆရာဟာ
သူ႔၀ိညာဥ္ကို
ဟင္းလင္းျပင္ထဲ လႊတ္တင္လိုက္တယ္။

အာဏာ႐ွင္ဟာ
သူ႔႐ူးသြပ္မႈအတြက္
ပန္းခ်ီဆရာကိုသတ္တယ္...
ကဗ်ာဆရာကိုသတ္တယ္...
ဒါေပမယ့္
အႏုပညာကို သတ္လို႔မရဘူး
ေမွာ္ဆရာကို သတ္လို႔မေသဘူး။

ေကာင္းၿပီ ... ငါ
သမိုင္းေပးတာ၀န္အတြက္
ေမွာ္ဆန္တဲ့ အႏုပညာလက္နဲ႔
အာဏာ႐ွင္ကို သတ္မယ္။ ။

ကၽြန္ေတာ္သိေသာအခ်စ္ဆိုသည္မွာ

ကိုရဲရင့္နီ tag လိုက္တဲ႔ ေခါင္းစဥ္ေလးကိုက ကၽြန္ေတာ္သိေသာအခ်စ္ဆိုသည္မွာ တဲ႔။ အဲဒီေတာ့ လြယ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ပဲ ေရးရမွာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အမ်ားႀကီးမွ မသိတာ။
ဒီေနရာမွာ အခ်စ္ဆိုတာကို ၅၂၈ ဆိုတဲ႔ အခ်စ္ေမတၱာကို ဖယ္ထားလိုက္ရေအာင္။ ဘာလို႔လဲဆို အဲဒီအေၾကာင္းက သပ္သပ္ေျပာမွ ေကာင္းမွာကိုး။ ၁၅၀၀ အခ်စ္နဲ႔ ေရာေထြးၿပီး ေျပာလို႔ မေကာင္းပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီစာစုမွာေျပာမယ့္ အခ်စ္အေၾကာင္းဆိုတာ ဦးေက်ာ္ဟိန္းတို႔၊ ဦးခ်စ္ေကာင္းတို႔ ဆိုသလို ေအးျမတဲ႔ ၅၂၈ ခ်စ္ေမတၱာမဟုတ္ပဲ မီးလိုပူတဲ႔ ၁၅၀၀ အခ်စ္ကို ေျပာတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေယာက္်ားေလးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မိန္းကေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို ခ်စ္မိၿပီဆိုရင္ ရယူပိုင္ဆိုင္လိုျခင္းတစ္ခုပဲ ႐ွိတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ စြန္႔လႊတ္ေပးဆပ္ျခင္းနဲ႔ ခ်စ္တယ္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒီစကားလံုးက ပိုင္ဆိုင္ခြင့္မ႐ွိေတာ့တဲ႔ေနာက္မွ လွလွပပေလး ေျဖသိမ့္တဲ႔ စကားလံုးလို႔ပဲ ထင္ပါတယ္။ ခ်စ္ျခင္းရဲ႕ Plan B ေပါ့ဗ်ာ၊ ဟဲ ဟဲ။
ခ်စ္မိၿပီဆိုရင္ေတာ့ ပထမဆံုး ရယူပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရဖို႔ ႀကိဳးစားၾကမွာပါပဲ။ အခက္အခဲ အတားအဆီး တစ္ခုခု ႐ွိေနမွသာ အဲဒီစကားလံုး လွလွေလးကို သံုၿပီး ကြဲသြားၾကတာ။ သူတို႔ရဲ႕ အခ်စ္ခရီးလမ္းႀကီးက ေျဖာင့္ျဖဴးေနမွေတာ့ အလကားေနရင္း စြန္႔လႊတ္ေပးဆပ္ၿပီးေတာ့ ခ်စ္မေနဘူး။ စာေရးဆရာလိုလို၊ ကဗ်ာဆရာလိုလို အ႐ူး ႏွစ္ပိုင္းတစ္ပိုင္းေတြေတာ့ မသိဘူးေပါ့ဗ်ာ။
ရည္းစားမ်ားတဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ လက္သံုးစကားေလး တစ္ခြန္း႐ွိတယ္။ ဘယ္ပညာ႐ွိ ေျပာခဲ့တာမွ မဟုတ္ေလာက္ပါဘူး။ သူ႔ဟာသူ ထြင္ထားတာေနမွာ။ လူတစ္ေယာက္မွာ အခ်စ္စစ္ သံုးဆယ့္ေျခာက္ခါ ေပၚသတဲ႔။ သူ႔အတြက္ေတာ့ ဟုတ္မွာေပါ့။ သံုးဆယ့္ေျခာက္ခါမဟုတ္ပဲ သံုးရက္ေျခာက္ခါ မဟုတ္ကံေကာင္း။ အဲဒီလို အခ်စ္ကို ကစားစရာလို သေဘာထားေနသူေတြအတြက္ေတာ့ အခ်စ္ဆိုတဲ႔ အဓိပၸါယ္က ေျပာလို႔ကို မရေတာ့တာ။
႐ွိတ္စပီယားရဲ႕ ႐ိုမီယို ဂ်ဴးလိယက္ လို အခ်စ္မ်ိဳး၊ ဒ႑ာရီထဲက ႐ွင္ေမြ႔ႏြန္း မင္းနႏၵာ လို အခ်စ္မ်ိဳး အျပင္မွာ တကယ္မ႐ွိဘူးလို႔ေတာ့ မေျပာရဲပါဘူး။ ႐ွိေတာ့႐ွိမယ္၊ အင္မတန္႐ွားလိမ့္မယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ လူဆိုတာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္သာ အခ်စ္ဆံုးပဲဗ်။
ဆရာမင္းခိုက္စိုးစန္ရဲ႕ ဂ်စ္ပစီတစ္ေယာက္ရဲ႕ ရင္ကြဲပက္လက္လမ္းဆံု ထဲကလိုေပါ့။ သူ အင္မတန္ခ်စ္ပါတယ္ဆိုတဲ႔ ေကာင္မေလး ေရနစ္ေနတာကို ကယ္တယ္။ အဲဒီမွာ ေကာင္မေလးက ေၾကာက္အားလန္႔အားနဲ႔ သူ႔ကို အတင္းဖက္ထားေတာ့ ဘယ္လိုမွ ကူးလို႔မရပဲ သူပါေရာၿပီး နစ္ေနတာေပါ့။ ေရေတြအရမ္းမြန္းၿပီး ေလေလးနဲနဲမွ မ႐ွဴရရင္ သူေသေတာ့မွာပါလားလို႔ ထိတ္လန္႔တၾကား သိလိုက္တဲ႔ အခိုက္အတန္႔ေလးမွာ ေကာင္မေလးကိုလဲ သတိမရႏိုင္ေတာ့ဘူး။ တအား႐ုန္းထြက္ၿပီး ေရေပၚကိုတက္၊ အသက္ကို တ၀ႀကီးရွဴၿပီး ေၾကာက္တဲ႔စိတ္ေျပမွ သူ႔ေကာင္မေလးကို သတိရလိုက္တဲ႔အခ်ိန္မွာ ေနာက္က်သြားၿပီ။ လူဆိုတာ သိစိတ္က ဘယ္ေလာက္ပဲခ်စ္ပါတယ္ေျပာေျပာ၊ မသိစိတ္ထဲမွာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ခ်စ္တဲ႔ အခ်စ္စိတ္ေလး အၿမဲတမ္း႐ွိေနတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ေျပာခ်င္တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဆရာမင္းခိုက္စိုးစန္ကို အျပည့္အ၀ ေထာက္ခံပါတယ္။
ကဲ ... ကိုရဲရင့္နီေရ...။ အခ်စ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္သိသေလာက္ ဟိုေရာက္ဒီေရာက္နဲ႔ ေရးလိုက္ပါၿပီ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အမုန္းေတြမ်ားတာထက္စာရင္ အခ်စ္ေတြမ်ားတာ ပိုမေကာင္းဘူးလားဗ်ာ။ အဲဒီေတာ့ အားလံုးပဲ ခ်စ္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္ဗ်ာ။ ။

Sunday, December 14, 2008

လူႏွင့္အ႐ုပ္ဆိုင္

(၁)
`ကၽြန္ေတာ့္သားအတြက္ အ႐ုပ္၀ယ္ခ်င္လို႔ပါ။ ဘယ္လို အ႐ုပ္ေတြ ႐ွိလဲ ျပပါဦး´
သိပ္ၿပီးမႀကီးလွေသာ အ႐ုပ္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္တြင္ ျဖစ္သည္။ ေစ်း၀ယ္သူတစ္ေယာက္ ၀င္လာၿပီး ေမးေသာအခါ ဆိုင္႐ွင္က လိႈက္လွဲပ်ဴငွာစြာ ဆီးႀကိဳ၍ ျပန္ေျပာလိုက္သည္။
`အ႐ုပ္ေတြကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳး ႐ွိပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။ ဒီအ႐ုပ္ေလးေတြက ဓါတ္ခဲ ထည့္ရပါတယ္။ ခလုတ္ဖြင့္လိုက္ရင္ ေျပာတာနားေထာင္ၿပီး ေခါင္းၿငိမ့္ျပတတ္တယ္၊ စာဖတ္စရာရွိရင္ ဖတ္ျပတတ္ပါတယ္။´
`ဟုတ္လား ... ဘာအ႐ုပ္ေလးေတြလဲဗ်´
ဆိုင္႐ွင္က မ်က္မွန္တပ္ထားေသာ အရုပ္ေလးမ်ားကို ထုတ္ျပရင္း ေျပာလိုက္သည္။
`ညီလာခံ ကိုယ္စားလွယ္႐ုပ္လို႔ ေခၚပါတယ္´
ေစ်း၀ယ္သူသည္ အ႐ုပ္ေလးမ်ားအား ကိုင္ၾကည့္ၿပီး ေစ်းေမးလိုက္သည္။
`...... ...... ......´

(၂)
`ေစ်းႀကီးလိုက္တာဗ်ာ၊ ၿပီးေတာ့ ဓါတ္ခဲဖိုးလည္း ႐ွိေသးတယ္။ တျခားအရုပ္ ျပပါဦး´
`ဟုတ္ပါတယ္။ ဓါတ္ခဲထည့္ရတဲ႔ အ႐ုပ္ေတြကေတာ့ ေစ်းနဲနဲ ႀကီးမယ္ဗ်။ ဒီသံပါတ္ေပးရတဲ႔ အ႐ုပ္ေလးေတြ ၾကည့္ပါဦး´
ဆိုင္႐ွင္က သံပါတ္ေပးရသည့္ စစ္သား႐ုပ္ေလးမ်ား ထုတ္ျပရင္း ေျပာလိုက္သည္။
`ဒီစစ္သား႐ုပ္ေတြက သံပါတ္သာ မွန္မွန္ေပး၊ ခိုင္းတာလုပ္တယ္။ မွန္ေအာင္ပစ္တယ္။ ေစ်းလည္း သိပ္မႀကီးဘူးဗ်။ ၾကည့္ဦးမလား´

(၃)
`ကၽြန္ေတာ့္သားက ေတာ္ေတာ္ငယ္ေသးတယ္ဗ်။ သံပါတ္ေပးတတ္မွာ မဟုတ္ေသးဘူး။´
ေစ်း၀ယ္သူက ေျပာရင္း အ႐ုပ္မ်ားကို လွည့္ပတ္ ၾကည့္ေနေလသည္။
ထိုအခါ ဆိုင္႐ွင္သည္ ဗီ႐ိုေအာက္ဆံုးမွ အ႐ုပ္ေလးမ်ားအား ထုတ္ျပ၍...
`ဒါဆိုလည္း ဒီအ႐ုပ္ေလးေတြပဲ ၀ယ္သြားေတာ့ဗ်ိဳ႕။ ဓါတ္ခဲလည္း ထည့္စရာမလိုဘူး။ သံပါတ္လည္း ေပးစရာမလိုဘူး။ ေစ်းလည္း သိပ္မ႐ွိဘူး။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေလး နဲနဲေပးလိုက္၊ အစာေလး နဲနဲခြံ႔လိုက္လုပ္ၿပီး ခိုင္းခ်င္တာ ခိုင္းလို႔ရတယ္။´
ေစ်း၀ယ္သူက စိတ္တိုင္းက်သြားေသာအခါ ထိုအ႐ုပ္ေလးမ်ားသာ ၀ယ္လိုက္သည္။
`ဒါနဲ႔ .. ဒါက ဘာအ႐ုပ္ေလးေတြလဲဗ်´
ဆိုင္႐ွင္က အ႐ုပ္ဖိုးေခ်ထားေသာ ေငြစကၠဴမ်ားကို ေရတြက္ရင္း ေျပာလိုက္သည္။
`ႀကံ့ဖြတ္႐ုပ္နဲ႔ စြမ္းအား႐ွင္ရုပ္လို႔ ေခၚတယ္ဗ်´။ ။

Wednesday, December 10, 2008

အ႐ူးလက္ထဲမွာေသနတ္႐ွိတယ္

သူ႔ျမင္းသူ စိုင္းေနတယ္ဆိုေပမယ့္
စစ္ကိုင္းမွ မဟုတ္ဘူး
ဘယ္ကိုမွလည္း မေရာက္ဘူး
သူေျပာေတာ့ တဟုန္ထိုးဆိုပဲ
အနားသိပ္မကပ္နဲ႔
အ႐ူးလက္ထဲမွာ ေသနတ္႐ွိတယ္။

ဆုပ္လည္းဆူး စားလည္း႐ူးမယ့္ဒုကၡ
အတၱနဲ႔ အေတာမသတ္ႏိုင္တဲ႔ ေလာဘ
ေလာကပါလ ေအာခ်ရပါတဲ႔
အိုဘယ့္... မဟာဥမၼ...။
ဇရာလည္းေထာင္းၿပီ
ခႏၶာလည္းေညာင္းၿပီ
သတိနဲ႔ယွဥ္ အသိ၀င္မွ
မရဏကို ဘ၀ကူးေကာင္းမယ္။

စိတ္မဆိုးၾကပါနဲ႔
ေျဗာင္လိမ္တာ မဟုတ္ပါဘူး
သူ႔ကိုယ္သူကို မသိေတာ့တာ...။

စုန္းစုန္းမျမဳပ္သေ႐ြ႕ေတာ႔
ေလွကေလွာ္ေကာင္းတုန္းေပါ့...
ပဲခူးပဲေရာက္ေတာ့မလိုလို
အမ်ိဳးပဲျမင့္ျမတ္သလိုလိုနဲ႔
တန္ခိုးအာဏာေတြက
ကစားစရာက်ေနတာပဲ။

ကိုေလးျဖဴေရ... ယံုၾကည္တာေတြကို
ေျမာင္းထဲလႊင့္ပစ္ဖို႔လည္း မႀကံဘူး
ယိုေနတာေတြကို
လက္ပိုက္ၾကည့္ေနတာလည္းမဟုတ္ဘူး
အဲဒီအ႐ူးလက္ထဲမွာ ေသနတ္႐ွိတယ္။ ။

Monday, December 8, 2008

ငါ့သားမ်ားစစ္ထဲ၀င္ရင္ေလ

‘ငါ့သားမ်ား စစ္ထဲ၀င္ရင္ေလ သူ႔ကိုေျပာလိုက္စမ္းပါကြာ၊ စစ္တပ္ဆိုတာ အမွန္သာလိုက္နာႏိုင္ရင္ တကယ့္ ေယာက္်ားျမတ္ ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ႔ တရားေတြကို သင္ၾကားေပးတဲ႔ ေက်ာင္းႀကီးေပါ႔’

စစ္သည္ေတာ္ေဟာင္းတစ္ဦး
ဧည့္ခန္းမွာ ေရႊေရာင္ေဖာင္းႂကြစာလံုးေတြနဲ႔ ေရးသားခ်ိတ္ဆြဲထားတဲ႔ စာသားေတြကို ေမာ့ဖတ္ရင္း စစ္သည္ေတာ္ေဟာင္းႀကီး အၿမဲ ဂုဏ္ယူေနက်ေပါ့။ လူ႔ဘ၀တုန္းက သူေရးခဲ႔တဲ႔ ဒီစာသားေလးေတြဟာ တမလြန္ဘံုက သူ႔အိမ္အတြက္ ဂုဏ္တက္ေစတဲ႔ အရာတစ္ခုလည္း ျဖစ္တယ္။
“စာ ဗ်ိဳ႕ ...စာ”
အိမ္ေ႐ွ႕ထြက္ၿပီး စာပို႔သမားဆီက စာကို ယူလိုက္တယ္။
“ေၾသာ္... လူ႔ဘံုမွာ ႐ွိေသးတဲ႔ ငါ့ေျမးဆီက စာပါလား၊ ဒီေကာင္က စာေရးရမွာ တကယ္ပ်င္းတဲ႔ေကာင္ပါ၊ ခုမွ ဘာအေရးႀကီးလို႔ ေရးလိုက္လဲ မသိဘူး”
ဧည့္ခန္းက ထိုင္ခံုမွာထိုင္ရင္း စာအိတ္ကို ေဖာက္လိုက္တယ္။
‘အဘိုး.....
ဒီစာကို စိတ္မေကာင္းစြာနဲ႔ပဲ ေရးလိုက္ပါတယ္။ အေၾကာင္းက အဘိုးေရးခဲ႔တဲ႔ စာသားေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေခတ္မွာ အျပည့္အ၀ မမွန္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ အဘိုးေျမး ကၽြန္ေတာ္လည္း စစ္ထဲမ၀င္ျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီေန႔စစ္တပ္ဟာ အဘိုးတို႔ ေခတ္က စစ္တပ္လို မဟုတ္ေတာ့လို႔ပါပဲ။ အဘိုးလို စစ္ထဲမ၀င္ခဲ႔ေပမယ္႔ အဘိုးလို ဂႏၱ၀င္ေျမာက္တဲ႔ စာသားေလးကို ေရးၿပီး အဘိုးေျခရာနင္းႏိုင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳးစားလိုက္ပါတယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ အဘိုးေရးခဲ႔တဲ႔ စာသားကို ေျမးက ေခတ္နဲ႔ညီေအာင္ ျပဳျပင္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒီလိုေလ...
ငါ့သားမ်ား စစ္ထဲ၀င္ရင္ေလ သူ႔ကိုေျပာလိုက္စမ္းပါကြာ၊ စစ္တပ္ဆိုတာ အာဏာ႐ူးလူတစ္စုခိုင္းတိုင္း မစဥ္းစားမဆင္ျခင္ပဲ လိုက္လုပ္ေနရင္ တကယ့္ျပည္သူ႔သစၥာေဖာက္ ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ႔ မတရားမႈေတြကို သင္ၾကားေပးတဲ႔ ေက်ာင္းႀကီးေပါ့။’
စာဖတ္ၿပီး စစ္သည္ေတာ္ေဟာင္းႀကီး ေတြေ၀သြားတယ္။ သူ႔ဧည့္ခန္းက ေရႊေရာင္စာသားေတြကို ဒီအတိုင္းထားလိုက္ရ ေကာင္းမလား၊ သူ႔ေျမးေျပာသလို ေခတ္နဲ႔ညီေအာင္ ျပင္လိုက္ရ ေကာင္းမလားလို႔ စဥ္းစားရင္း။ ။

Wednesday, December 3, 2008

ဂ်ာနယ္ေတြငံုထားရတဲ႔ ျပက္လံုး

ေ၀ဖန္မယ္ ... ေစာင္းေျမာင္းမယ္
ကဲ႔ရဲ႕မယ္ ... တခါတခါ
မခိုင္လံုတဲ႔ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔
တည့္တည့္ပဲ ေစာ္ကားမယ္။

မထည့္ရင္ မထြက္ရ
ေဆာင္းပါးအပုပ္ေတြက
အ႐ွက္မ႐ွိဘူး ... လူရီတယ္။

ဒိုင္မ႐ွိဘူး၊ စည္းမ႐ွိဘူး
အဲဒီလက္ေ၀ွ႔သမားက
တစ္ဖက္သတ္ေတာ့ ဖိထိုးတာပဲ
ဒါေပမယ့္ ...
ေ႐ွာင္စရာမလိုေအာင္ကို လြဲပံုမ်ား။

ေမာေနၿပီလား ကိုယ့္လူ
စိတ္မေကာင္းပါဘူး ...
ပိုၿပီး၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတာက
ၾကည့္မယ့္လူ မ႐ွိဘူး။ ။

Monday, December 1, 2008

ေသနတ္တစ္လက္အေၾကာင္း


ျပတိုက္တံခါးမႀကီး ေသာ့ခေလာက္ဖြင့္သံနဲ႔အတူ စူး႐ွ႐ွေနေရာင္အလင္းက တံခါးခ်ပ္ႏွစ္ခုၾကားကေန တိုးဝင္ ျဖန္႔က်က္လာတယ္။
Old Model ေသနတ္အိုႀကီးဟာ အရင္ေန႔ေတြအတိုင္းပဲ မာန္ကို အျမင့္ဆံုးတင္ၿပီး သူ႔ကိုယ္သူ ျပသအသံုးေတာ္ခံဖို႔ ျပင္ဆင္လိုက္တယ္။
“လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲတြင္ အသံုးျပဳခဲ႔ေသာ ေမာ္ကြန္း၀င္ေသနတ္”
ထံုးစံအတိုင္း သူ႔ေအာက္က စာတန္းကို ျပန္ငံု႔ဖတ္ရင္း ဂုဏ္ယူေနစဥ္မွာပဲ သူ႔ကို လွမ္းၿပီး ႏႈတ္ဆက္လိုက္တဲ႔အသံ ၾကားရတယ္။
“မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ... ေတြ႔ရတာဝမ္းသာပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ မေန႔ညကမွ ဒီကိုေရာက္လာတာပါ ... အဘိုးရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲ အေတြ႔အႀကံဳေလးေတြကို ျပန္ေျပာျပႏိုင္ရင္ သိပါရေစခင္ဗ်ာ”
ေသနတ္အိုႀကီးဟာ သူ႔ေဘးမွာ ခုမွေရာက္လာတဲ႔ ေသနတ္ကို ျပန္ၿပံဳးျပရင္း သူ႔အေၾကာင္းကို ဂုဏ္ယူဝင့္ႂကြားစြာနဲ႔ ျပန္ေျပာျပဖို႔ ျပင္ဆင္လိုက္တယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ... အဲဒီအေၾကာင္းက သူအၿမဲ ျပန္ေျပာျပခ်င္ေနတဲ႔ အေၾကာင္းပဲေလ။ အခု ေမးတဲ႔သူ႐ွိတဲ႔အခါ တက္တက္ႂကြႂကြပဲ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္တယ္။
“..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... ..... .....”
(ကိုယ့္ႏိုင္ငံ ကိုယ့္လူမ်ိဳးအတြက္ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ၿပီး လြတ္လပ္ေရးကို အရယူေပးခဲ႔တဲ႔ တိုက္ပြဲဝင္ေသနတ္တစ္လက္ရဲ႕ ေက်နပ္စရာအေကာင္းဆံုး ခ်ိဳျမိန္မႈကို မွီေအာင္ေရးျပစရာ စကားလံုးမ႐ွိလို႔ပါ။ စာဖတ္သူကိုယ္တိုင္ပဲ တိုက္ပြဲဝင္ေသနတ္ေနရာကေန ဝင္ၿပီး စဥ္းစားေတြးေတာၾကည့္ၾကပါ။-- စာေရးသူ)
စကားအဆံုးမွာ ေသနတ္အိုၾကီးဟာ ဟိုးႏွစ္ေပါင္း ေျခာက္ဆယ္ေလာက္ကေန ပစၥဳပၸန္ကို ခုမွျပန္ေရာက္လာရသလို ေမာလ်စြာ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္လို႔။
ၿပီးေတာ့မွ သူ႔ကိုေမးတဲ႔ ေသနတ္အသစ္ကို ျပန္လွည့္ၾကည့္ၿပီး...
“ဒါနဲ႔ ေနပါဦး ... မင္းကေရာ ဘယ္လိုတာဝန္ေတြမ်ား ေက်နပ္ေလာက္စရာ ထမ္းေဆာင္ခဲ႔ၿပီး ဒီကိုေရာက္လာတာတုန္း။ ဒါေပမယ့္ မင္းကိုၾကည့္ရတာ အေတာ္ငယ္ေသးတာပဲ... သံုးလို႔မရေတာ့လို႔ ေရာက္လာတာေတာ့ မဟုတ္ေလာက္ပါဘူး... ေျပာပါဦး”
ေသနတ္အိုႀကီးရဲ႕ ျပန္ေမးလိုက္တဲ႔ ေမးခြန္းဆံုးေတာ့ ေသနတ္အသစ္ဟာ မသိမသာေခါင္းငံု႔သြားတယ္။ ၿပီးမွ ပင့္သက္တစ္ခ်က္႐ိႈက္လိုက္ရင္း သူ႔အေၾကာင္းကို ေျပာျပတယ္။
“ဟုတ္ပါတယ္... အခုခ်ိန္ထိ ကြ်န္ေတာ္က သံုးလို႔ရေသးတဲ႔ ေသနတ္ေကာင္းတစ္လက္ပါပဲ။ ေသနတ္တစ္လက္ရဲ႕ တာဝန္ဟာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ ကိုယ့္လူမ်ိဳးရဲ႕ ရန္သူကို တိုက္ခိုက္ေခ်မႈန္းဖို႔ဆိုတာ အဘိုးလည္းသိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ဟာ အရင္တုန္းကေတာ့ ရန္သူအစစ္အမွန္ကို ရဲရဲဝံ့ဝံ့နဲ႔ တိုက္ခဲ႔တယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ျပည္သူ႔အတြက္ တာဝန္ေက်ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္ဆိုတဲ႔စိတ္နဲ႔ အဘိုးလိုပဲ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ဂုဏ္ယူခဲ႔တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ဟာ ထင္မထားပဲ အျပစ္မဲ႔ျပည္သူေတြကို ရက္ရက္စက္စက္ ပစ္သတ္ခဲ႔ရတယ္။ ျပည္သူေတြရဲ႕ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္ကို ကာကြယ္ရမယ့္အစား လက္နက္မဲ႔တဲ့ျပည္သူကို ျဖိဳခြင္းဖို႔ အသံုးခ်ခံခဲ႔ရတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ဟာ ျပည္သူ႔ရဲ႕ေသနတ္မဟုတ္ေတာ့ပဲ လူတစ္စုရဲ႕ေသနတ္ျဖစ္ေနၿပီလို႔ သိလိုက္ရတဲ႔အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေသနတ္မျဖစ္ခ်င္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ကို ဝမ္းနည္းနာၾကည္းခဲ႔ရတယ္။ အဲဒီေနာက္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ကိုယ္ထဲက ေနာက္ထပ္ က်ည္ဆံထပ္ထြက္ခြင့္ မေပးႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒါနဲ႔ပဲ ကြ်န္ေတာ့္ကို သံုးမရေတာ့ဘူးထင္ၿပီး ဒီကို ပို႔လိုက္ၾကတာပါပဲ။”
တိတ္ဆိတ္သြားတယ္။ ေသနတ္ႏွစ္လက္လံုးဆီက ဘာသံမွ ထြက္မလာပဲ တိတ္ဆိတ္သြားတယ္။ ၿပီးမွ ေသနတ္အသစ္က ေၾကကြဲေနတဲ႔အသံနဲ႔ တိုးတိုးေလးဆက္ေျပာလိုက္တယ္ ...
“ကြ်န္ေတာ့္ေအာက္မွာ သူတို႔ ဘယ္လိုစာတန္းမ်ား ခ်ိတ္ၾကမလဲ မသိဘူးေနာ္...” ။ ။